Re: druk szarosci czarnym tuszem

Autor: Paweł 'Dziku' Spychalski (dzikuNOSPAM_at_dzikie.net)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 17:17:20 MET DST

kedar napisał(a):

> no coz, spotkalem sie z opiniami zawiedzionych uzytkownikow w
> stylu "dziadowstwo, szarosci drukuje kolorem, co za marnostrastwo
> atramentu", wiec chcialbym wiedziec wlasnie czy taka opcja jak
> przez Ciebie podana istnieje w sterach (napisz mi jak wyglada
> wtedy druk, skladam sie z kropek czerni o roznych rozmiarach -
> halftony?)

Na początek proponuję poczytać trochę o rastrowaniu :) Wszystko
drukarta drukuje w postaci rastra. To znaczy, że głowica nie wypluwa
jednego punktu o danym nasyceniu barwą, bo nie potrafi. Punkt jest
składany z mniejsych punktów 'kropek'. Gęstość tym niejszych punkcików
decyduje o tym, jak intensywny jest dany kolor, czyli o jego nasyceniu.
Jak drukujesz tylko przy pomocy tuszu czarnego, to drukarka (a
właściwie sterownik) najpierw transformuje obraz do skali szarości, a
następnie drukuje. Faktycznie, niektóre drukarki potrafią składać sobie
czarny z CMY nawet podczas drugu BW. Większość sterów powinna mieć
'druk w skali szarości'. W tym momencie, powinein być używany tylko
czarny tusz i już. A wydruk będzie wyglądał tak samo jak zawsze, tylko
zawsze będzie w skali szarości.

--
Paweł Spychalski aka Dziku
<< http://www.dzikie.net/ - dziku_at_dzikie.net - GG #1143854 >>