Re: Problem z "literami" partycji

Autor: Zbig (zbig_at_z.pl)
Data: Thu 10 Apr 2003 - 21:28:45 MET DST

> jego partycje z różnymi literami . Niestety gdy odłączyliśmy jego twardy mój
> XP przyporządkował moim partycjom inne litery niż to było wcześniej ( C:

A to dziwne... XP (NT, 2000) ma to do siebie, że przypisuje sam litery
do dysków nie bacząc na biosa (jest to przecież OS, a nie nakladka, jak
win9x/ME).
No w każdym razie w panelu sterowania są: "narzędzia
admin."-"zarządzanie komputerem"-"zarządzanie dyskami" i tu miemal
dowolnie przypisujemy litery dyskom. O ile wiem, ten przydział pozostaje
niezmienny.
Mam aktualnie w kompie 5 hdd (2 na dodatkowym kontrolerze, do tego DVD i
CD-RW), 2 kieszenie na hdd i w nich rzągluje 3 dyskami. Czasem używan
też zewnętrznej obudowy hdd na USB, albo ten sam dysk wkladam do
kieszeni na IDE, albo na kontroler (widziany w systemie jako SCSI).
System (XP) zawsze wie, który dysk jest który (w rejestrze jest
zkojarzenie litery z danymi _fizycznymi_ dysku).

Wszystko pod kontrolą. Jaja to są w Win98.

Pozdrawiam,

Zbig.