HDD - Ktory wybrac - oto jest pytanie!

Autor: Zajek (zajek_at_interia.pl)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 17:04:52 MET DST

Witam Wszystkich!
To moj debiut na p.c.p wiec nie krzyczcie gdybym trafil na ntg.
Mam pytanko dosyc standardowe i moze nie raz zadawane ale prosze o konkretna
odpowiedz lub odeslanie na wlasciwa grupe.
Zamierzam kupic dysk i jako, ze chcialbym zeby sluzyl mi dlugo, cicho i
szybko chcialbym zasiegnac opinii uzytkownikow typowanych przeze mnie
napedow. Przejrzalem testy kilku roznych napedow (np.
http://www.pcworld.pl/artykuly/21557.html) i nie bardzo wiem ktory wybrac.
Najbardziej sklanialbym sie do Fujitsu ale obawiam sie, ze bedzie trudno
dostepny. Jesli nie ten to ktory? Maxtor DiamondMax Plus 60? 40GB w tescie
wypada calkiem przyzwoicie ale 60GB z kolei to prawie ta sama cena a 50%
wieksza pojemnosc to co zrobic? Ktory wybrac? Z drugiej jednak strony 60-tka
Maxtora wypadla nienajlepiej w tym tescie wiec czy jest sens poleciec na
ilosc (GB) zamiast na jakosc? A moze standardowe rozwiazanie czyli Seagate
Barracuda, a jesli tak to III czy IV? Podobno sa ciche ale czy dobre
jakosciowo? W koncu to chyba tzw. "masowka". Juz sam nie wiem. Raczej nie
bralem do tej pory po rozwage dyskow WD Caviar ale slyszalem, ze te z 8MB
cache sa rewelacyjne. Jesli macie chwilke to napiszcie cos, czym moglbym sie
zasugerowac. Dodam, ze chce kupic HDD po pierwsze cichy a po drugie szybki,
a moze odwrotnie, juz sam nie wiem co wazniejsze. Na pewno 7200 rpm i dobrze
by bylo >ATA133.
Wielkie dzieki za odpowiedz!
Pozdrawiam
Maciek