Re: LCD + oczy

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 15:14:27 MET DST

In article <ol709v8tbhib2a3dglvn2jii125k3d4bj3_at_4ax.com>, Circulus Vitiosus
wrote:

> W IE mruga okropnie, niezaleznie, czy jest włączona czy wyłączona opja
> płynnego przewijania.

Nie mam jak sprawdzić, nie mam windows.

> Brak pełnej 32-palety kolorów powoduje, że odcienie zlewają się ze
> sobą tworząc plamy i pasma. Dobrze widać to np. gdy spojrzysz na niebo
> w Unreal2 (pierwszy z brzegu przykład, na pewno są lepsze). Ogólnie
> obraz gier na LCD przypomina ten 16-bitowy z kart VooDoo.

Piszesz o kiepskim LCD, nawet używałem takiego przez chwilę i wiem, że te
kiepskie LCD są cały czas w sprzedaży. Rzeczywiście, można się naciąć, ale
po prostu trzeba wiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie i można znaleźć
taki monitor, który ma całkiem ładne kolory. Niekoniecznie wśród tych
najdroższych. Zresztą, nie ma w ogólnym użyciu palety 32 bitowej (chyba o to
Ci chodziło), a co najwyżej 24, czyli 16 milionów kolorów. Według opisów
monitorów LCD to każdy tyle wyświetla, w rzeczywistości już nie, ale nie
jest tak źle. Ten, na który ja się naciąłem, to był jakiś Astron, wyświetlał
tylko 262 tysiące kolorów i ani jednego więcej. Zdjęcia wyglądały na tym
fatalnie, nie wiem jak gry.

> Nawet amatorskie zdjecia wyglądają bardzo brzydko, kiedy zamiast
> subtelnych odcieni mamy zlewające się plamy. A tak to właśnie wygląda
> na wszystkich LCD w przystepnym segmencie cenowym.

Tak, jak napisałem wyżej, są lepsze i gorsze LCD. U mnie zdjęcia wyglądają
ok, jak na mój amatorski gust. Powiem nawet, że wyglądają lepiej niż na moim
poprzednim monitorze, starym i wypalonym trinitronie z rozjechaną
zbieżnością, fatalną geometrią i fioletową "bielą". Oczywiście dobry CRT
jest bez porównania lepszy do takich zastosowań, ale kto ma monitor CRT za
10kPLN, znasz kogoś takiego? A te wszystkie kiepy po 700zł, które stoją w
sklepach, to śmierć dla oczu, może teoretycznie mają lepsze odwzorowanie
kolorów niż przeciętny LCD, ale poza tym mają same wady, więc jakoś
przeboleję tę jedną wadę LCD. Tym bardziej, że wcale nie jest tak źle jak
piszesz.

Paweł

--
Rowerem na Północ - Alaska, Szkocja, Islandia, Norwegia
http://acn.waw.pl/pawelp/