Re: LCD + oczy

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_nospam.polbox.com)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 14:52:53 MET DST

On Sun, 6 Apr 2003 12:17:12 +0000 (UTC), Paweł Paroń wrote:

>Sprawdziłem u siebie (monitor Belinea 101740), rzeczywiście, gdy tak robię w
>Operze, to cała strona mruga. Ale gdy to samo zrobię w Mozilli, mrugania nie
>ma, tekst przesuwa się płynnie.

W IE mruga okropnie, niezaleznie, czy jest włączona czy wyłączona opja
płynnego przewijania.

>A co ma odwzorowanie kolorów do gier?

Brak pełnej 32-palety kolorów powoduje, że odcienie zlewają się ze
sobą tworząc plamy i pasma. Dobrze widać to np. gdy spojrzysz na niebo
w Unreal2 (pierwszy z brzegu przykład, na pewno są lepsze). Ogólnie
obraz gier na LCD przypomina ten 16-bitowy z kart VooDoo.

>Popularne monitory LCD na pewno nie nadają się do _profesjonalnej_ obróbki zdjęć.
>Dla amatora mogą być (nie wszystkie, ale niektóre na pewno).

Nawet amatorskie zdjecia wyglądają bardzo brzydko, kiedy zamiast
subtelnych odcieni mamy zlewające się plamy. A tak to właśnie wygląda
na wszystkich LCD w przystepnym segmencie cenowym. To, że same kolory
są "plastikowe" i "wyblakłe" to już kwestia drugorzędna i po części
rzecz gustu.

--
Bogdan Młynarczyk [CV]
Adres w nagłówku antyspamowy.