Re: LCD + oczy

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_nospam.polbox.com)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 16:35:00 MET DST


On Sun, 6 Apr 2003 13:14:27 +0000 (UTC), Paweł Paroń wrote:

>> Brak pełnej 32-palety kolorów powoduje, że odcienie zlewają się ze
>> sobą tworząc plamy i pasma. Dobrze widać to np. gdy spojrzysz na niebo
>> w Unreal2 (pierwszy z brzegu przykład, na pewno są lepsze). Ogólnie
>> obraz gier na LCD przypomina ten 16-bitowy z kart VooDoo.
>
>Piszesz o kiepskim LCD, nawet używałem takiego przez chwilę i wiem, że te
>kiepskie LCD są cały czas w sprzedaży.

Owszem, o kiepskim. Takim za około 1500-2000 zł, 15".
Dobrych LCD (5000+ za 15") nie oglądałem, więc nie wypowiadam się.

>Zresztą, nie ma w ogólnym użyciu palety 32 bitowej (chyba o to
>Ci chodziło), a co najwyżej 24, czyli 16 milionów kolorów.

Dopóki więc nie bedzie prawdziwie 32-bitowych paneli, to kupowanie LCD
z zamiarem grania, ogladania filmów lub obróbki zdjęć to czysty
masochizm.

>Według opisów
>monitorów LCD to każdy tyle wyświetla, w rzeczywistości już nie

Ano właśnie.

>Oczywiście dobry CRT
>jest bez porównania lepszy do takich zastosowań, ale kto ma monitor CRT za
>10kPLN, znasz kogoś takiego?

Obecnie wystarczy niewiele ponad 2000 zł za doskonałą jak na domowe
zastosowania 19" CRT. 10k zł być może trzeba będzie dać za podobnej
klasy LCD, gdy już technologia umożliwi ich produkcję.

-- 
Bogdan Młynarczyk [CV]
Adres w nagłówku antyspamowy.


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:52:36 MET DST