Re: LCD + oczy

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 14:17:12 MET DST

In article <7tuv8v8nrnjen41n6uiao8vr9ijfkgjqh9_at_4ax.com>, Circulus Vitiosus
wrote:

> Nie, nie. Smużenie występuje przy szybkim przewijaniu tekstu i jest
> złem koniecznym wszystkich monitorów LCD. Chodzi mi o migotanie, które
> zaobserwowałem przy bardzo wolnym przewijaniu stron zawierających dużą
> ilość tekstu na jasnym tle, lub po prostu plików tekstowych.
> Stąd test przy wciśniętym kółeczku myszy i najwolniejszym możliwym
> scrollowaniu, na tyle wolnym że o smużeniu nie może być mowy.
> Jest to bardzo uciążliwe dla oczu i być może to jest jedna z przyczyn
> bólu oczu spowodowanego pracą z panelem.

Sprawdziłem u siebie (monitor Belinea 101740), rzeczywiście, gdy tak robię w
Operze, to cała strona mruga. Ale gdy to samo zrobię w Mozilli, mrugania nie
ma, tekst przesuwa się płynnie. Czyli to nie tylko sprawka monitora LCD, ale
również programu, może sposobu odświeżania okna, nie wiem, ale jest wyraźna
różnica w tych dwóch przeglądarkach. Chociaż na CRT w żadnej z nich nie ma
tego mrugania, czyli monitor ma w tym swój udział.

> Do gier panele LCD kompletnie się nie nadają, przede wszystkim ze
> wzgledu na złe odwzowrowanie kolorów. Więc o graniu nie rozmawiajmy
> tylko o pracy z tekstem.

A co ma odwzorowanie kolorów do gier? Krew potworów w Quaku jest bardziej
czerwona niż "w rzeczywistości"? Jeżeli monitory LCD do czegoś się
kompletnie nie nadają, to na pewno nie są to gry. Popularne monitory LCD na
pewno nie nadają się do _profesjonalnej_ obróbki zdjęć. Dla amatora mogą być
(nie wszystkie, ale niektóre na pewno).

Paweł