Re: LCD + oczy

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_nospam.polbox.com)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 12:04:24 MET DST

On Fri, 4 Apr 2003 12:33:56 +0200, "TanSid" wrote:

>Ten twoj test to test na smuzenie nie migotanie. Kazdy LCD bedzie
>smuzyl jak cos takiego zrobisz.

Nie, nie. Smużenie występuje przy szybkim przewijaniu tekstu i jest
złem koniecznym wszystkich monitorów LCD. Chodzi mi o migotanie, które
zaobserwowałem przy bardzo wolnym przewijaniu stron zawierających dużą
ilość tekstu na jasnym tle, lub po prostu plików tekstowych.
Stąd test przy wciśniętym kółeczku myszy i najwolniejszym możliwym
scrollowaniu, na tyle wolnym że o smużeniu nie może być mowy.
Jest to bardzo uciążliwe dla oczu i być może to jest jedna z przyczyn
bólu oczu spowodowanego pracą z panelem.

>Pytanie tylko kto tak szybko czyta www,
>zeby ekran musial byc nonstop w ruchu

Nie musi być non-stop, wystarczy, że przy kilkugodzinnej pracy będzie
to 100 razy po pół sekundy - jesli ktoś ma zwyczaj przewijania
czytanego tekstu myszką a nie Pagedown'em

>przy dynamicznych grach FPP, nie ma to miejsca, obraz jest idealny- bez
>smuzenia).

Do gier panele LCD kompletnie się nie nadają, przede wszystkim ze
wzgledu na złe odwzowrowanie kolorów. Więc o graniu nie rozmawiajmy
tylko o pracy z tekstem.
Prosiłbym wszystkich użytkowników paneli o wykonanie powyższego
minitestu i podzielenie się wynikami.

--
Bogdan Młynarczyk [CV]
Adres w nagłówku antyspamowy.