Re: LCD + oczy

Autor: TanSid (tansid_at_go2.pl)
Data: Fri 04 Apr 2003 - 12:33:56 MET DST

> Oglądałem ostatnio LCD Nec'a i właśnie migotanie obrazu było jedną
> z największych wad. Byłbyś uprzejmy sprawdzić, czy twój monitor
> rzeczywiście nie migocze, w taki sposób jak ja to sprawdzałem:
> 1. Otwórz stronę twojepc.pl w wersji jasnej.
> 2. Wcisnij kółeczko myszy w celu płynnego przewijania tej strony.
> 3. Przewijaj ją powolutku i później troszeczkę szybciej.
> Napisz, czy naprawdę nie ma migotania

Ten twoj test to test na smuzenie nie migotanie. Kazdy LCD bedzie
smuzyl jak cos takiego zrobisz. Pytanie tylko kto tak szybko czyta www,
zeby ekran musial byc nonstop w ruchu (te migotania, o ktorych mowisz
to poprostu smuzenie, ktore zawsze wystepuje przy szybszym przewijaniu
tekstu i jesli jest dobra i szybka matryca to tylko w tym przypadku.
przy dynamicznych grach FPP, nie ma to miejsca, obraz jest idealny- bez
smuzenia). Jednak strony czyta sie zatrzymujac na okreslonym tekscie.
Byc moze sa osoby, ktore czytaja tak szybko, ze obejmuja na sekunde
caly ekran i dla nich wtedy jest wygodne przewijannie www i czytanie
jej jednoczesnie. Wtedy to moze im przeszkadzac.
Kwestia samego tekstu, to takze uzycie odpowiedniego wygladzania
czcionek. Odpowiednich ustawiem obrazu jak i samej karty grafiki.
Dla mnie LCD stalo sie wybawieniem. Jak juz mowielm, w koncu widze
wyrazniej, czytelniej chociaz przsiadlem sie z 19" CRT na 15" LCD czyli
ekran mniejszy.
Przed zakupem jeszcze sie zastanawialem czy oby nie wziasc wypasionej
19" CRT (1600-1800zl) i kiedy staly kolo siedie monitory LCD i CRT
dobre CRT to jednak odrazu wiedzialem, ze LCD. Migotanie obrazu na CRT
bylo nie dozniesienia. LCD obraz jest tak "stateczny", ze oko nawet nie
mruga (to jest lekka wada po kilku godzinach ma sie odczucie "suchego
oka", latwo sie tego pozbyc wystarczy troche mrugac czesciej. Dla mnie
i moich chorych oczu LCD jest zbawieniem. Zaluje tylko jednego to, co
juz mowilem, ze nie kupilem LCD znacznie predzej.

TanSid