Re: oswietlenie stanowiska

Autor: ATZ_Rzeszow (atz_rzeszow_at_wp.pl)
Data: Wed 30 Apr 2003 - 09:57:20 MET DST

Użytkownik "gib" napisał:

> [...]
/ciach/

> Najlepiej jest mieć zwykłe światło słoneczne, ale gdy go juz niema to
> naleprzym rozwiazaniem będą właśnie żarówki EO.

Tradycyjne zarowki, wbrew pozorom wcale nie mecza wzroku. Choc
swieca na zoltawo, ale maja tez i zalete - ciagle widmo, tzn. swiatlo przez
nie emitowane jest mieszanina b. wielu roznych kolorow. Tak samo jak
w przypadku swiatla slonecznego, do ktorego nasze slepia sa najbardziej
przyzwyczajone. W przypadku EO, widmo jest prazkowe, sklada sie tylko z
kilku kolorow, tak wiec ich biala barwa jest pozorna.

> Nienależy łączyć 2 różnych rodzajów światła.

IMO mozna, a nawet trzeba stosowac EO razem z tradycyjnymi. Uzyskujemy
w ten sposob kompromis pomiedzy jakoscia oswietlenia, a wysokoscia
rachunku za energie. EO moze np. sluzyc do oswietlenia pokoju, a zwykla
swiecic na biurku.

> Takich żeczy 6 rok z rzędu mnie na informatyce uczą :)

Dlugie te studia. Na zajeciach fakultatywnych sprobuj sie podszkolic z
ortografii.

--
Pozdrawiam
Z.