Wentylator do obudowy

Autor: tm (easp_at_poczta.fm)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 18:08:56 MET DST

Witam,

Chce kupic wentylator, ktory wytlaczalby cieple powietrze z obudowy.
Zalezy mi bardzo na cichej pracy. Biore pod uwage takie rozwiazania:

1) przepustowosc 23-50 m3/h i halas 11-19 dB/A
2) 30-65 m3/h i 14-26 dB/A
3) 35-75 m3/h i 17-32 dB/A
(Sa to dane wentylatorow Blacknoise wg pc-tuning.pl).
Nie wiem, jaka przepustowosc wentylatora jest wymagana do tego
konkretnego zadania, oczywiscie chcialbym jak najcichszy model, tylko
pytanie czy bedzie on wystarczajacy... Z drugiej strony nie mam
wielkiego pojecia jak w praktyce wygladaja te glosnosci i czy np. 32
dB/A to duzo - jesli to nie jest glosno, to z drugiej strony
korzystniejszy zawsze jest model "silniejszy" - cena ta sama. Bede
wdzieczny za pomoc w rozwiazaniu tego dylematu, ew. na sugestie jakie
inne ciche wentylatory polecacie (te kosztuja 75 zl/sztuka).
Tomasz