Re: Wentylator do obudowy

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 18:23:54 MET DST

> Chce kupic wentylator, ktory wytlaczalby cieple powietrze z obudowy.
> Zalezy mi bardzo na cichej pracy. Biore pod uwage takie rozwiazania:
>
> 1) przepustowosc 23-50 m3/h i halas 11-19 dB/A
> 2) 30-65 m3/h i 14-26 dB/A
> 3) 35-75 m3/h i 17-32 dB/A
> (Sa to dane wentylatorow Blacknoise wg pc-tuning.pl).

W mojej ocenie powyżej 22 dB to trochę głośno. W lepszych płytach
można regulować obroty wiatraka przy pomocy programu speedfan. Inna
możliwość to opornik szeregowy, albo układ elektroniczny z termistorem
do regulacji obrotów w zależności od temperatury. Poza głośnością
samego wentylatora weź pod uwagę przez co będzie tłoczył powietrze na
zewnątrz. Zbyt małe otworki spowodują dodatkowy hałas. Najlepiej
wyciąć duży okrągły otwór i wstawić grill z drutu.
Józef