Re: Re[4]: nForce2 vs KT333

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 12:38:33 MET DST

Coroner <coroner_at_microtech.pl> wrote:

> Poza tym in plus mozna dodac dzwiek soundstorm, ktory gdyby normalnie
> byl aplikowany na kartach dzwiekowych - kosztowal by w granicach
> wartosci audigy 2.

ROTFL. Soundstorm jest ze zintegrowanych kart zdecydowanie najlepszy
(obsługuje najwięcej efektów w grach), ale porównywanie go z Audigy 2 to
pomyłka, bo jakością dźwięku bije go na głowę nawet Live (nie ma się czemu
dziwić, skoro analogowe wyjście oparto na kodeku Realtek ALC650). Jedyną
jego zaletą jest wyjście cyfrowe z koderem DolbyDigital - używasz?

> Kolejna sprawa - zablokowane pci. Wykrecilem swojego athlona xp
> 1700xp+ na 2800xp+. Wszystko chodzi stabilnie bez wiekszych problemow.

Ja też (no, właściwie coś pomiędzy 2700+ a 2800+ - 2200 MHz). Na KT400, w
którtym mogę zmienić mnożnik tego procesora na 13 i większy. A ty?
Większość płyt z nF2 nie obsługuje pięciobitowych mnożników, więc pewnie
nie. Na mojej płycie raczej niewskazane jest używanie magistrali 200 MHz i
większej (ze względu na brak odpowiednich dzielników dla PCI/AGP). Niemniej
jednak jest to możliwe przy _odpowiednich_ pamięciach i odpornym na wysokie
PCI dysku - nawet na tej grupie raportowano taki wyczyn na Epoxie 8K9A. Czy
dzięki Twojemu zablokowanemu PCI jest to możliwe? IMHO na większości płyt z
nF2 nie (najlepszy jest podobno Soltek FRN, pozostałe wymagają zwykle
podniesienia napięcia zasilania chipsetu; zdarzały się Epoxy 8RDA
"wymiękające" tuż powyżej 166 MHz). Zresztą masowo pojawiają się właśnie
poprawione wersje/rewizje płyt, z _poprawioną_ stabilnością na FSB200.

> Pomijajac juz kontroler pamieci - spojrz na transfery dyskow i
> porownaj sobie np. hd tachem na kt400, kt 333 i nforce2.
> Dla mnie roznica to ok. 12 MB/s in plus przy duzo mniejszym obciazeniu
> samego procesora (na kt400 bylo to odpowiednio: 23% na nforce2: 3%)

Sugeruję zmienić testera, bo zaszło tu jakieś nieporozumienie. We
_wszyskich_ testach, z wyjątkiem Twojego, wydajność dysków twardych jest
niższa na nForce2 niż na konkurencyjnych chipsetach.

> Zakup plyty na nforce2 zwrocil mi sie z nawiazka..

Jeśli kogoś stać, to nie jest zły zakup, ale gdybym musiał na czymś
oszczędzić, wolałbym 150 zł tańszą płytę, a pieniądze dołożyć do obudowy i
zamiast Megabajta czy Codegena wziąć przynajmniej 300W Enlighta. Niektórzy
wybierają odwrotnie i potem w lepszym wypadku podziwiają artefakty w 3D i
klną na nagłe zwisy/restarty, w gorszym sprawdzają które elementy przeżyły
eksplozję zasilacza.

--
Konrad Zydroń
cebrzyq_at_interia.pl