Plytki - trwalosc i jak rozpoznac na "oko"?

Autor: soomal (soomal_at_o2.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 18:32:00 MET DST

Kilka dni temu pytalem sie o dobre i tanie CD-R.
Wielu ludzi ocenialo plytki na podstawie wspolczynnika ilosc
nagranych/ilosc zepsutych.
Mnie jednak bardziej chodzilo o sama trwalosc i odpornosc na kurz, brud,
rysy.
Czytalem, ze plytki czarne maja wieksza odpornosc. Czy to prawda?

Jak powinna wygladac powierzchnia dobrej plyty?
Kumpel przyniosl mi plytke "SKC" i widac na niej "prazki" na okolo
dysku.
Podobny efekt byl przy AKOSS'ach, ze byly prazki.
CD-R Mint np. po nagraniu wygladaly jak jakas mozaika.
Teraz mam 25 sztuk Esperanza silver-blue i powierzchnia do nagrania jest
normalna, bez zadnych prazkow.
Czy te prazki stanowia o slabej jakosci nosnika?

--
pozdr, <<soomal>>
"If you think of MS-DOS as mono, and Windows as stereo, then Linux is Dolby