Re: Plytki - trwalosc i jak rozpoznac na "oko"?

Autor: Pavel (pavel_home_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 19:39:24 MET DST

Użytkownik "soomal" <soomal_at_o2.pl> napisał:
> Czytalem, ze plytki czarne maja wieksza odpornosc. Czy to prawda?
> Jak powinna wygladac powierzchnia dobrej plyty?
> Kumpel przyniosl mi plytke "SKC" i widac na niej "prazki" na okolo
> dysku.
1.
Te czarne płytki posiadają barwnik ''phthalocyanine'', pigment taki był do
tej pory stosowany w ''złotych'' płytkach np. kodaka ( drogie , trudno
dostępne); płytki takie mają teoretycznie najdłuższą żywotność szacowano na
ok .100. Dla porównania w płytkach z zielonym spodem zastosowano pigment
''cyanine'' a ich żywotność jest 10 razy krótsza.
2.
Co do prążków to też mnie ostatnio zainteresowały. Akossy, które kupiłem na
szpuli ich nie posiadały , a te w slimach tak. Winny może być automat, który
je pakuje do pudełek; płytki są wciskane i są lekko wygięte i może stąd te
prążki.

pavel_home_at_poczta.onet.pl