Re: Edycja tablicy FAT po działaniu wirusa

Autor: 2late (deadlog_FILTR__at_wp.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 20:57:02 MET DST

W artykule <3981.00000101.3eabe759_at_newsgate.onet.pl>
Usenetman *arkadnow_at_poczta.onet.pl* (arkadnow_at_poczta.onet.pl)
 myślał, myślał aż w końcu napisał:

>Witam!
>W moim komputerze "padły" wszystkie {dwa :-) } dyski twarde. Sądząc po objawach
>wkradł się jakiś wirus. System (ani 'fdisk') nie widzi partycji. Chciałbym
>odzyskać dane ale nie mam możliwości skorzystania z innego komputera (odpada
>więc działanie programem Easy Recovery Pro). W związku z tym mam pytanie: czy
>istnieje krótki, DOS'owy program, dzięki któremu można przeprowadzić edycję
>tablic FAT (prawdopodobnie drugi FAT jest dobry)? Czy istnieje inny sposób na
>odzyskanie danych bez wyciągania dysku?
>Za wszelkie informacje będę wdzięczny!

Wirusy to zdaje się zamazują tablice partycji a na to mam jeden sposób.
Załatw sobie płytę instalacyjną linuxa np. Red Hata, Zacznuj instalować, i
kiedy dojdzie do podziału na partycje użyj programu fdisk (najpierw sporo
poczytaj), ten linuksowy fdisk widzi o wiele więcej a dane o partycjach
możesz wpisać ręcznie. Po zapisaniu tablicy partycji zresetuj komputer i
wyciągnij płytę z CD-ROMu.
Pozdrawiam

--
2late outspace communication 1999*2002 (R) deadlog_at_wp.pl
http://strony.wp.pl/wp/deadlog/info.html