Re: Edycja tablicy FAT po działaniu wirusa

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 17:31:25 MET DST

Użytkownik <arkadnow_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> W moim komputerze "padły" wszystkie {dwa :-) } dyski twarde. Sądząc
> po objawach wkradł się jakiś wirus. System (ani 'fdisk') nie widzi
> partycji. Chciałbym odzyskać dane ale nie mam możliwości skorzystania
> z innego komputera (odpada więc działanie programem Easy Recovery
> Pro). W związku z tym mam pytanie: czy istnieje krótki, DOS'owy
> program, dzięki któremu można przeprowadzić edycję tablic FAT
> (prawdopodobnie drugi FAT jest dobry)? Czy istnieje inny sposób na
> odzyskanie danych bez wyciągania dysku?
> Za wszelkie informacje będę wdzięczny!

Jeśli nie widzisz partycji, to najpierw trzeba doprowadzić do porządku
tabelę partycji w MBR. Jak już je zobaczysz, to jeszcze trzeba sprawdzić
integralność bootsektorów. Jak już i to będzie OK, to możesz sobie
system plików przełączyć na korzystanie z zapasowego FAT.

Polecam Testdisk http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html,
Active Partition Recovery http://www.uneraser.com/, a przede wszystkim
DFSee http://www.dfsee.com, którym m.in. można przełączyć się między
FAT.

P.S. Odzyskanie danych bez podpinania drugiego dysku jest raczej
nierealne (myślę tu o programach typu stare DOS-owe Tiramisu, Active
@Uneraser itp.).

M.