Monitor oraz grafa dla poczatkujacego okularnika

Autor: Technokrata (technokrata_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 13:42:40 MET DST

Po "przypadkowym" badaniu wzroku okazalo sie, ze mam dosyc wysoki
astygmatyzm oraz minimalne ilosci dioptrii w przyszlych szklach
okularowych (w okolichach 0,5). Badacz mojego wzroku nie chcial mi dac
swistka z danymi, bo badanie bylo darmowe, chcial zebym zrobil sobie u
niego okulary. Ja wole najpierw do lekarza na badania najwyzszej
klasy, gdyz generalnie na wzrok nie narzekam - widze lekko niewyraznie
obiekty oddalone ode mnie o ponad 100m.

W domu przed monitorem siedze po kilkanascie godzin na dobe, i dlatego
oprocz okularow i porady lekarza dotyczacej hardware'u chcialem
zasiegnac rady u Was, gdyz zdecydowalem sie kupic nowy monitor
cieklokrystaliczny oraz karte grafiki.

Chce miec podlaczenie cyfrowe. Monitor 17" 1280x1024. Mocno sklaniam
sie ku GF4Ti - Winfasta lub MSI (a moze polecicie cos innego? - choc
do Ati nie mam przekonania). Natomiast jaki polecicie monitor? Zalezy
mi na dobrym odwzorowaniu kolorow, dobrym kontrascie, braku smuzenia
oraz w miare komfortowej pracy w jasnym pomieszczeniu. Przedzial
cenowy to okolice 3500zl - chociaz oszczedzac nie chce w tym wypadku,
wiec moze byc nawet nieco drozej.

Przy pececie glownie pracuje (grafika), czasem tez pogram. Robie tez
animacje, wiec nie moze byc mowy o smuzeniu.

Okularnikow prosze o podzielenie sie wrazeniami. Dzieki z gory za
pomoc!

--
Pozdrawiam
Technokrata