Karta muzyczna o wysokiej jakości do 200zł

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 00:50:08 MET DST

Witajcie!

Byłem wiele lat szczęśliwym posiadaczem SB AWE 64 Gold (ISA) i zaznałem
rozkoszy kompatybilności i dźwięku o wysokiej jakości. Obecnie mam
zintegrowaną dźwiękówkę i uszy mi więdną, więc postanowiłem zainwestować
troszkę pieniążków (po coś kurde mam te słuchawki z pozłacaną końcówką).

Moje wymagania są takie:
1. Wysoka jakość dźwięku w sensie czystego oddawania całego zakresu
   20-20000Hz. Karta ma dawać czysty dźwięk przy wysokich poziomach
   głośności, bas musi być dobrze wybierany (odróżniam 25Hz od 40Hz i lubię
   słyszeć tą różnicę) a soprany mają nie syczeć/szumieć tylko być wyraźne.
2. Dobra jakość wyjścia słuchawkowego. No i wystarczająco głośny wzmacniacz
   (z zapasem najlepiej).
3. Wysoki stosunek sygnał/szum
4. Nie potrzebuję nic poza analogowym wyjściem stereo - nie mam i nie będę
   miał zestawu kina domowego ani wzmacniacza z wejściem cyfrowym.
5. Bezproblemowe sterowniki
6. Analogowe wejście liniowe, najlepiej kilka, ale jedno koniecznie.
7. Port joysticka (ze wsparciem DirectInput)
8. Sterowniki pod DOS, linuksa (to sam mogę sprawdzić) i windows 98.
   Pod DOS nie koniecznie, ale fajnie by było.
9. Wejście mikrofonowe

Moje typy chwilowo to:
- TerraTec 128I
- TerraTec Aureon 5.1 Fun
- Mint 8738 (4 głośniki) (ten sam chip co Aureon)
Duży rozrzut cenowy, ale chipy podobne - stąd pytanie (może Mint coś
schrzanił i warto dołożyć do TerraTec'a ?).

Nie słyszałem żadnej i dlatego liczę na Waszą pomoc. Niestety nie wiem gdzie
i za ile można dostać mojego odwiecznego faworyta Herculesa Fortissimo II
(albo Fortissimo III za < 200zł).

--
           [ http://www.stringi.com/viper/ ]
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.