Odp: Karta muzyczna o wysokiej jakości do200zł

Autor: JaroMi (jaquniu_at_wp.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 11:00:23 MET DST

> 1. Wysoka jakość dźwięku w sensie czystego oddawania całego zakresu
> 20-20000Hz. Karta ma dawać czysty dźwięk przy wysokich poziomach
> głośności, bas musi być dobrze wybierany (odróżniam 25Hz od 40Hz i
lubię
> słyszeć tą różnicę) a soprany mają nie syczeć/szumieć tylko być
wyraźne.

nie za tę cenę:(

> 2. Dobra jakość wyjścia słuchawkowego. No i wystarczająco głośny
wzmacniacz
> (z zapasem najlepiej).
:)
> [...]
> miał zestawu kina domowego ani wzmacniacza z wejściem cyfrowym.
> 5. Bezproblemowe sterowniki
> 6. Analogowe wejście liniowe, najlepiej kilka, ale jedno koniecznie.
> 7. Port joysticka (ze wsparciem DirectInput)
> 8. Sterowniki pod DOS, linuksa (to sam mogę sprawdzić) i windows 98.
> Pod DOS nie koniecznie, ale fajnie by było.
> 9. Wejście mikrofonowe

> Moje typy chwilowo to:
> - TerraTec 128I
> - TerraTec Aureon 5.1 Fun
> - Mint 8738 (4 głośniki) (ten sam chip co Aureon)

Te dwie ostatnie, ale ze zewnętrznym przetwornikiem i wzmacniaczem
słuchawkowym.

> Duży rozrzut cenowy, ale chipy podobne - stąd pytanie (może Mint coś
> schrzanił i warto dołożyć do TerraTec'a ?).

nie... to standardowe aplikacje CMI 8738 czyli cyfrowe we\wy za darmo (no,
40zł:) - ale część audio analogowa już taka bardzo "komputerowa"...
http://audio.rightmark.org/results.html tu masz pomiary, CMI występuje w
Zoltrix Nightingale (Pro).
Miałem tę kartę ale z zewnętrznym DAC i ADC. Zastępowała sprzęt za 2kzł :):)
doprawdy po SPDIF była wspaniała.