Re: LCD

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 02 Apr 2003 - 12:17:11 MET DST

In article <b6echo$pmv$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, Dexter wrote:

> Jeden mankament to to ze na calkiem czarnym tle, patrzac na wporst, prawa
> i lewa czesc ekranu byla jakby jasniejsza i nie bylem pewien czy sie
> swiatlo dzienne odbija od okna czy po prostu "ten typ tak ma"

To nie jest odbicie światła. Przyczyna jest następująca: ten typ matrycy ma
taką właściwość, że gdy patrzysz na ekran z boku pod kątem, to obraz jest
jaśniejszy. Gdy siedzisz dokładnie na wprost ekranu, to na środek patrzysz
prostopadle, ale krawędzie widzisz już pod kątem, dlatego są jaśniejsze. U
mnie to widać tylko na zupełnie czarnym ekranie i w ciemnym pokoju, taki
jakby "połysk" tych jaśniejszych obszarów przy krawędziach. To oczywiście
wada, ujawnia się tym bardziej, im mniejsze kąty widzenia ma dany panel i im
większy jest ekran. Ta Belinea jest pod tym względem bardzo dobra, inne
monitory, które oglądałem pół roku temu, były tylko gorsze. Niektóre do tego
stopnia, że trzeba było ustawić jasność na maksa, aby cała powierzchnia
ekranu była widoczna, bo inaczej np. dół był bardzo jasny, a góra całkiem
ciemna, zupełnie nieczytelna.

Paweł