ASUS a7v133 i athlony XP ---cd.

Autor: tomek (tomekn_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 02 Apr 2003 - 11:53:33 MET DST

Płyta jaką posiadam to asus a7v133 rev 1.05 (bez kropki) . bios 1010 beta
Wcześniej athlon thunderbird 1.0 ghz (133) . teraz od 1 godziny athlon 1800+
Palomino .
Kilka dni temu miałem włożonego Thoroughbred 2000+ ale miałem non stop
wyskakujące błędy w winme co prawda miałem bardzo starego via4in bo w wersji
4.37 teraz 4in 4.43 , wydaje mi się że mogło to byc powodem , tym bardziej
że jak kiedyś zmieniłem swojego durona 750 na athlona 1ghz też miałem
zwiechy kompa do póki nie uaktualniłem pakiet via4in . Przy Palomino oraz
przy thorough.. płyta startuje z ustawieniami z biosu nie z ustawien
zworkami tzn pewnie startuje ze zworek ale nie próbowałem , ktoś pisał że na
zworkach pracuje lepiej . Zworka od 3,3V ustawiona na 3,3 V nie na 3,45 V .
Od razu widze różnice w szybkości i pracy (np inicjowaniu) tunera tv .
Temperatura skoczyła o około 3-4 stopnie C . jest teraz 52 stopnie na
zalmanie 3100+ tryb silent .
Teraz trochę złych wieści :
Kolega który użyczył mi swojego athlona 2000+ 0,13um miał asusaa7v133
rev1.05. cieszył się tą konfiguracją jakieś 3-4 dni wymienil w tym czasie
swoją karte graficzna na radka z serii 9000 (nie znam dokładnie wersji)
podczas intensywnego grania jego płyta spaliła się dokładnie spaliły się
elementy płytki (stabilizatora) obok gniazda socket , miałem tę samą usterkę
jakieś 1,5 roku temu spalił mi wtedy mojego athlona 1.ghz . Wiem tylko że
jego zasilacz był ponoć 300 watowy ale z tego co mi opowiadał kolega był on
marki Made in Garaż . W moim przypadku gdy spalił mie się a7v133 z athlonem
1ghz też miałem słaby zasilacz bo jescze 235 wat . Wydaje mi się więc że
stabilizator zostaje przeciążony i ulegaja uszkodzeniu gdy nie otrzymują
wystarczającego napięcia aby mogł skutecznie dostarczać odpowiedniego
napięcia płycie głównej zamiast stabilizować napięcie musi je non stop
podciągać do wymaganej wartości .

pozdr
tomekn