Re: LCD + oczy

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 01 Apr 2003 - 11:04:54 MET DST

In article <7214.000000ae.3e895154_at_newsgate.onet.pl>,
dadarek1_at_poczta.onet.pl wrote:

> Czy nie jest na to remedium w postaci regulacji natezenia swiatla samych
> lamp? Wiem, ze lcd firmy Neovo oraz Sony( seria x) podaja, ze maja taka
> regulacje.Niestety nie wiem, jak to sie przeklada na praktyke, poniewaz czesto
> rzeczywistosc rozni sie od najpiekniejszej teorii.

Nie wiem, nigdzie nie mogłem obejrzeć monitora Neovo (ponoć sprzedaje je
monitor.pl, ale u nich nic nie kupię, bo próbowali mnie oszukać), a Sony
były dla mnie za drogie i w ogóle się nie interesowałem. Być może ta
regulacja to jest dobra rzecz, trochę brakuje mi czegoś takiego w moim
monitorze.

> Mam jedno pytanie odnosnie 101740 Belinei.Wiem, ze ma matryce MVA i ponoc
> te matryce daja najlepszy obraz do scen statycznych typu strony www,
> tekst, czcionka w porownaniu do matryc TN, ktore lepiej sprawdzaja sie w
> scenach dynamicznych, grach itp. ( mniej smuza}.Czy moglbys do tego sie
> jakos odniesc, zweryfikować?.Ja wole ostry obraz tekstu, bo gry mnie nie
> interesują.

Nie wiem na czym polega to "smużenie", kojarzy mi się z takim zjawiskiem,
które ostatnio widziałem 10 lat temu na notebookach, za kursorem myszki
ciągnął się taki powoli zanikający cień. Tego na pewno nie ma. Jedyne co
zauważyłem, to takie jakby mruganie literek gdy szybko przesuwasz np. tekst
w przeglądarce, na tyle szybko, że i tak nie dałoby się go odczytać. Dla
mnie to mało istotna wada, a monitor ma duże zalety: całkiem niezłe kolory
(nie takie plastikowe, przejaskrawione, jak w wielu innych LCD) i szerokie
kąty patrzenia. Nie gram, raz czy dwa puściłem jakiegoś Quaka, żeby zobaczyć
jak działa i nie widziałem, żeby było jakoś gorzej niż na CRT. Filmy
spokojnie można oglądać. Ostrość tekstu jest idealna, również przez wejście
analogowe i na całej powierzchni ekranu (niektóre LCD mają z tym problem,
LG, Astron, jakieś 15" Samsungi). Wadą mojego monitora, o czym już pisałem,
jest lekko nierównomierne podświetlenie, przy minimalnej jasności i na
jednolitym, ciemnym tle widać takie jakby plamy i smugi. Może to zależy od
egzemplarza, ja miałem "do wyboru" jedną sztukę, zresztą nie widziałem tej
wady przy zakupie, zauważyłem dopiero po dłuższym czasie i po dokładnych
oględzinach, w "normalnym" użytkowaniu tego nie widać.

Paweł