Re: LCD + oczy

Autor: dadarek1_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 01 Apr 2003 - 10:44:04 MET DST

> In article <> A ja wiem skąd się to bierze: bo rzeczywiście jest sporo
monitorów LCD,
> które są zabójcze dla oczu. Głównie z powodu porażającej jasności i
> kontrastu, w wielu monitorach nie da się tego w ogóle wyregulować do
> normalnego poziomu. Drugim powodem bólu oczu jest podświetlenie monitora LCD
> jarzeniówkami, często jest to światło bardzo niezdrowe dla oczu, ma widmo
> nieciągłe, z pikami w zakresie niebieskim, takie światło ma niewiele
> wspólnego z widmem normalnego światła dziennego, bardziej przypomina blask
> [...]
      Czy nie jest na to remedium w postaci regulacji natezenia swiatla samych
lamp? Wiem, ze lcd firmy Neovo oraz Sony( seria x) podaja, ze maja taka
regulacje.Niestety nie wiem, jak to sie przeklada na praktyke, poniewaz czesto
rzeczywistosc rozni sie od najpiekniejszej teorii.Mam jedno pytanie odnosnie
101740 Belinei.Wiem, ze ma matryce MVA i ponoc te matryce daja najlepszy obraz
do scen statycznych typu strony www, tekst, czcionka w porownaniu do matryc TN,
ktore lepiej sprawdzaja sie w scenach dynamicznych, grach itp. ( mniej
smuza}.Czy moglbys do tego sie jakos odniesc, zweryfikować?.Ja wole ostry obraz
tekstu, bo gry mnie nie interesują.Pozdrawiam