Re: Dziwna różnica wydajności

Autor: robocop_4 (robocop_4_at_wp.pl)
Data: Tue 04 Mar 2003 - 12:59:35 MET

> Barbarzyństwo. Wiesz lepiej niż realizator jak powinno brzmieć
> nagranie?
Widzę, że chyba w ogóle nie rozumiesz czym jest normalizacja.
"...jak powinno brzmieć nagranie?" ??? Mylisz chyba normalizację
z kompresją - chociaż wątpię żebyś mógł wiedział na czym polega
kompresja, skoro normalizacja to dla Ciebie zmiana brzmienia !?!
Myślę, że muzyki z płyt powinieneś słuchać na identycznym sprzęcie
jak realizator nagrania i przy tym samym poziomie głośności !
Naturalnie pomieszczenie także powinno być identyczne.
Napisałem już wcześniej, że normalizacja nie jest wskazana
w pewnym przypadku (nie będę się powtarzał). Jednak dla
przypadkowych, pojedyńczych kawałków normalizacja jest wręcz
wskazana, bo podnosi poziom głośności bez szkody dla brzmienia
jeszcze na etapie czysto cyfrowym. Lepiej zrobić to, niż podkręcać
poziom głośności wyłącznie wzmacniaczem. Zresztą przy dzisiejszych
produkcjach CD, coraz trudniej o jakikolwiek skutek normalizacji
przy zgrywaniu płyt, bo nagrania już "fabrycznie" wykorzystują
100% skali sygnału. Mało tego, coraz więcej nagrań jest fabrycznie
kompresowana. I o ile kompresja wskazana jest w trakcie tworzenia
utworów (gdy dokonywana jest niezależnie na indywidualnych
ścieżkach poszczególnych instrumentów), to dokonywana
już na gotowym, końcowym utworze (czyli w postaci jednego,
pliku wav) jest lekkim przegięciem.

> A może dogrywasz własne instrumenty?
> ;-)
Jak mi coś "nie leży" to mogę nawet podmienić !! :))))))
Nie zajmuję się jednak robieniem miksów, i jeśli tworzę
jakąś muzę, to tylko własną, od początku do końca.
Oczywiście nie mam nic przeciwko miksowaniu, ale
pozostawiam to innym.

> Korzysta to w ogóle z lame?
Nie spotkałem się z taką informacją.

> Ripuje to cudo płyty w trybie secure, czy może mieli płytę jak
> leci z maksymalną prędkością?
Do rippowania używam CDex'a, bo ktoś mi go kiedyś polecił
i oceniam go bardzo pozytywnie. Audioactive służy mi tylko do
kodowania, zwłaszcza, że nie obsługuje mojego cd-romu
(a konkretnie nagrywarki).

> Dokładnie. Powinni cię rozstrzelać;-))))
"Złapią mnie, powieszą i rozstrzelają" :))))))))))))
(to z mojego ulubionego filmu pt.: "Rozmowy kontrolowane" :)

> Poczytaj mp3.bigg.pl jak rypować płyty audio i dlaczego tylko EAC.
> No, ewentualnie CDex.
Czyli wporzo, bo do rippowania używam CDex'a.

pozdro
jaras