Re: czy spalila sie prawidlowo?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 02:24:31 MET

On Fri, 21 Feb 2003 22:05:51 +0100, "kuba" <kubbo_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Użytkownik "ktom" <ktom2_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
>
>jesli chodzi o prunt, to wiem tylko tyle, ze kiedys, dawno, mnie kopnal
>czy nie nalezy rowniez zastrzec, ze podlaczone (i uziemione)
>powinny byc owe urzadzenia do tej samej fazy?

Faza jako taka nie ma wiekszego znaczenia - istotniejsze jest zeby oba
urzadzenia byly zerowane do tej samej sieci zerujacej. Bo jesli w
dwoch koncach podworza dwie sieci zerujace przybite sa niezaleznie
uziomami do gleby to przy odrobinie pecha (uplywy doziemne skutkujace
pradami bladzacymi) potencjaly "zera" w obu sieciach ochronnych moga
sie roznic o sporo woltow - osobiscie widzialem jak na 25m rozstawu
uziomu i kolka probierczego roznica byla taka ze przy dolaczaniu kabla
od kolka do uziomu snopy iskier sie sypaly... Z niczego pozornie, ot,
z ziemi...

--
Darek