komp niekoniecznie najtanszy

Autor: Jacek Szycht (jacek.szycht_at_wp.pl)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 00:44:57 MET

Witam,

prosilbym o pomoc w ocenie kompa, ktory bedzie w miare bezproblemowo sluzyl
do DTP (Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, StudioMX, czasem 3dsmax4).
(Od dluzszego czasu mam cel.700,320mb dimm i umieram)

Myslalem o
- P4 1,8 MHz,
- Plytka ASUS (taka do 500pln, ale nie wiem jaka - moze cos polecicie
prosze),
- DDR 333MHz 256MB (ew. 512 MB),
- HDD Caviar albo Seagate (40GB 7200rpm, cash raczej 2MB, wiekszego nie
potrzebuje, wazne zeby byl maksymalnie cichy)

to wychodzi jakies ~1700pln (jezeli sie myle powiedzcie mi prosze)

Reszta konfiguacji nie jest az tak istotna. Zalezy mi szczegolnie na ocenie
tych komponentów.

Najbardziej zalezy mi zeby sprzet byl cichy, zeby dysk niemilosiernie nie
skrobal. Z tego co wiem to Caviary sa podobno ciche i Baracudy V tez.
Wydaje mi sie ze najistotniejsza jest predkosc magistrali, a FSB przy p4 to
400 mhz. Jaki RAM najlepiej do tego dobrac (oplacalnie to chyba pc2700)?

Obudowe znalazlem na gieldzie warszawskiej jakas "oblana plastikiem", czy
moze ktos z Was sie z tym spotkal (kremowa z granatowymi wstawkami, troche
profilowana, 180pln), czy warto ja nabyc?

aha jeszcze jedno, AMD nie wchodzi w gre. (mialem juz Durona, Athlona i
wiecej go nie kupie, nie dlatego ze jest kiepski, po prostu z wlasnego
doswiadczenia wiem ze Intele sa lepsze do pracy)

Z gory bardzo Wam dziekuje za pomoc, na pewno bardzo bardzo mi pomoze wasza
opinia.

pozdrawiam
Jacek Szycht