Re: procesor i jego pamięć cache

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 16:37:48 MET

uczen claimed:
> Mam problem z wyborem procka. AMD czy INTEL? ATHLON czy PENTIUM lub DURON
> czy CELERON?

Jeśli jesteś jedną z tych osób, która woli zapłacić mniej za tą samą
wydajność, to wybierz AMD.

> Czy pamięć cache, której pozbawiony jest celeron i duron znacząco wpływa na
> szybkość pracy procesora?

Który _konkretnie_ celeron albo duron nie ma pamięci L2 ?

> Jeżeli mam w tej chwili Pentium 200 Mhz z
> technologią MMX, to czy będzie on znacznie wolniejszy niż celeron 300 Mhz?

Będzie znacznie wolniejszy (o 1/3 w stosunku do 300Mhz) jeśli kod będzie się
składał z samych operacji na liczbach całkowitych ;P.

> Ile pamięci cache mają procki?

STFW!

> O ile szybsze jest
> cache od ram-u?

ROTFL :)))

> Jak duży wpływ na szybkość procka mają technologie MMX, SSE

Żaden.

> itd. Czy celeron posiada MMX?

Zależy który.

--