procesor i jego pamięć cache

Autor: uczen (klocus_at_wp.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 15:51:52 MET

Mam problem z wyborem procka. AMD czy INTEL? ATHLON czy PENTIUM lub DURON
czy CELERON?
Czy pamięć cache, której pozbawiony jest celeron i duron znacząco wpływa na
szybkość pracy procesora? Jeżeli mam w tej chwili Pentium 200 Mhz z
technologią MMX, to czy będzie on znacznie wolniejszy niż celeron 300 Mhz?
Ile pamięci cache mają procki? O ile szybsze jest
cache od ram-u? Jak duży wpływ na szybkość procka mają technologie MMX, SSE
itd. Czy celeron posiada MMX?