Re: Sens dzielenia dysku na partycje DYSKUSJA

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 09:56:45 MET

Użytkownik "Krzysztof" <zajkomi_at_yahoo.com> napisał w wiadomości
> <<<<<<Ja osobiście jestem przeciwnikiem dzielenia na partycje.
> Wielu zielonych użtkowników potem się gubi co gdzie ma wgrywać>>>>>
>
> Dokladnie. Masz racje.
> Partycje nie maja sensu.
> Jak dysk pada, to pada wszystko, a nie tylko jedna partycja.
> Zamiast, jak ktos napisal, kupowac dysk 240 G i dzielic go na 4, lepiej
jest
> zainstalowac 4 oddzielne dyski. Ryzyko padniecia wszystkich 4 jest 4 razy
> mniejsze.
> Przechowywanie waznych danych na dysku (partycjach) nie ma sensu. Dane
> [...]

Pozcytaj sobie archiwym ... wcieło mi partycje pomocy ... wyobraz sobie gdy
problem dotyczy jednej gigantycznej partycji
wspołczuje braku rozwagi i ciasnych horyzontów. Nikt nie poruszył jeszcze
ważnej kwestii Wirusy. Znaczna częśc wirusów infekuje w pierwsze kolejności
bądz też partcje systemowa, bądż tez partcje na której się znalazły. Podział
dysku pozwala (przynajmniej w początkowej fazie infekcji) znacżaco
ograniczyć straty. Argument o tym że wielu zielonych uzytkowników się gubi i
nie wie co gdzie wgrytwać to brednie .. zielony uzytkownik to się nawet w
obsłudze myszki gubi a co dopiero w utrzymaniu ładu na dysku. łaczna
objętość mojego dysku wynosi cirka 480 GB dwa woluminy 240 GB Striping RAID
partycji mam do litery M i jakoś mi to w niczym n ie przeszkadza zawsze wiem
gdzie mam Dane Soft Muze Filmy Mp3 bez koniecznosći tworenia kosmicznej
struktury katalogów. Dzięk temu najczęsciej Windows Commanderze nie musze
scrolować ekranów aby cos znależć.. Rozumiem jak ktos ma 40 - 60 GB moje
partycje poza systemowymi są większe to można sonie odpuscić partycję. przyw
iekszych objętościach to konieczność.

Pozdrawiam