Re: Sens dzielenia dysku na partycje DYSKUSJA

Autor: ok (madler_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 11:22:49 MET

Hm. Myślałem że obszar MBR w dysku to jeden lub kilka sektorów w tym samym
miejscu. To co do tego ma podział na partycję. Zapis w tych sektorach jest
podobny. Tak mi się przynajmniej wydaje. Nie widziałem jeszcze w życiu
wirusa który by ciął partycje wybiórczo, jak już wali to całą tabelę
partycji.
A swoją drogą kto ostatnio widział wirusa zarażającego partycje, myślałem że
już wyginęły.
Andrzej

Użytkownik "von_Kowal" <von_Kowal_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krzysztof" <zajkomi_at_yahoo.com> napisał w wiadomości

> jest
> wcale
> zapisanych
Jezeli

> Pozcytaj sobie archiwym ... wcieło mi partycje pomocy ... wyobraz sobie
gdy
> problem dotyczy jednej gigantycznej partycji
> wspołczuje braku rozwagi i ciasnych horyzontów. Nikt nie poruszył jeszcze
> ważnej kwestii Wirusy. Znaczna częśc wirusów infekuje w pierwsze
kolejności
> bądz też partcje systemowa, bądż tez partcje na której się znalazły.
Podział
> dysku pozwala (przynajmniej w początkowej fazie infekcji) znacżaco
> ograniczyć straty. Argument o tym że wielu zielonych uzytkowników się gubi
> nie wie co gdzie wgrytwać to brednie .. zielony uzytkownik to się nawet w
> obsłudze myszki gubi a co dopiero w utrzymaniu ładu na dysku. łaczna
> objętość mojego dysku wynosi cirka 480 GB dwa woluminy 240 GB Striping
RAID
> partycji mam do litery M i jakoś mi to w niczym n ie przeszkadza zawsze
wiem
> gdzie mam Dane Soft Muze Filmy Mp3 bez koniecznosći tworenia kosmicznej
> struktury katalogów. Dzięk temu najczęsciej Windows Commanderze nie musze
> scrolować ekranów aby cos znależć.. Rozumiem jak ktos ma 40 - 60 GB moje
> partycje poza systemowymi są większe to można sonie odpuscić partycję.
przyw