Autor: Ciacho (ciacho3k_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 13 Feb 2003 - 13:30:18 MET
Witam!
Na moim rocznym dysku Seagate Barracuda IV 40 GB pojawil sie okolo 2
miesiace temu jeden bad sector. Zarchwizowalem wszystkie dane w obawie
ze zacznie sie caly sypac ale jak narazie wiecej badow sie nie
pojawia.
No ale skoro ma bada to znaczy ze chyba cos z nim nie tak, wiec
chcialbym go oddac na gwarancję do wymiany. Ale obawiam się, ze
panowie w serwisie po prostu ukryja tego bad sektora i oddadza mi ten
sam dysk ale "naprawiony".
Program Seatools w czasie testowania dysku wyswietlil mi taki raport:
Diagnostic Results:
Disk 1 Quick Test Result: NO ERRORS
Disk 1 SMART Test Result: Passed
Disk 1 Surface Test, Record 7319451, I/O Error, AH = 80
Disk 1 Surface Test FAILED
DIAGNOSTIC RESULTS:
Drive 1 (ST340016A)
-Failed the Complete Surface Scan,
further testing was aborted
RECOMMENDATIONS:
-If you have data to recover, see the
readme.txt file for more information.
-If you have NOT lost data and your hard
disk is still under warranty, contact
the manufacturer or hardware vendor. If
the warranty has expired you should
replace the hard drive.
I w zwiazku z tym mam pytanie, czy gdy zaniose im dysk oraz
wydrukowany raport z Seatoolsa to czy maja obowiazek wymienic dysk na
nowy czy nie?
Co ewentualnie moge jeszcze zrobic aby dostac nowy dysk a nie
"naprawiony" na ktorym znowu za jakis czas moze sie pojawic jakis bad?
Z gory dziekuje za pomoc!
-- Ciacho
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:21:36 MET DST