Re: wyjaca barracuda IV

Autor: oVo (ovo_at_wykasuj.to.poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 11:54:47 MET

Uzytkownik przedstawiajacy sie jako Paweł Paroń
<pawelp_at_freeland.lublin.pl> napisal mniej wiecej Tue, 11 Feb 2003
10:10:36 +0000 (UTC) (o ile mu zegarek dobrze chodzi) cos takiego:

>Ale to jednak Seagate robi najcichsze dyski do pecetów, a nie Fujitsu, więc
>trudno dyskutować czy są lepsze czy gorsze od dysków Fujitsu, których nie
>ma.

Jak to nie ma? Robią nadal dyski 2,5" i SCSI, wszystko na FDB.

>Barracuda IV pobiera max 13W (według informacji na stronie producenta), nie
>sądzę, że dyski Fujitsu zużywały mniej niż 7W,

To się zdziwisz.
Porównanie Fujitsu 7200 i Barracudy V (wg. specyfikacji producenta)

Głośność:
Fujitsu: Idle 28dB seek 33dB
Barracuda Idle 25dB performance seek 33dB

Jak sobie ktoś obłoży Fujitsu gąbką jak to robi Seagate to też zejdzie
do 25dB :o)

Pobór mocy:

Fujitsu: Idle 6,7W read 7,4W seek 8,6W
CudaV: Idle 9,5W read 12W seek 13W

Czyli Fujitsu caly czas pobiera o 1/3 mniej energii.
Czas dostępu miał 8,5ms, ATA100.
W czasie pracy temperatura obudowy dysku nie przekraczała 33C (model
5400) i 36C (model 7200) przy temperaturze w obudowie 28C
Dla mnie dysk o niebo lepszy od Barracudy.
A zabiła go wojna cenowa i stąd teraz te rozpaczliwe posty
"Barracuda pada, Maxtor pada" itd.
W sektorze ATA po prostu NIE MA już ani jednego szybkiego i
niezawodnego dysku, bo nie da się takiego zrobić przy takich cenach.

Pozdrawiam

oVo