Re: wyjaca barracuda IV

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 11:10:36 MET

In article <t8hh4vgrenldsltu0hb1sq7cs8ledjmul2_at_4ax.com>, oVo wrote:

> Nie zwiastuje. Po prostu tzw. "łożyska olejowe" Seagate to dziadostwo.
> Podróba. Fujitsu nie zgodziło się sprzedać im swojej doskonałej
> technologii - ich FDB nie zużywały się, żarły 2 razy mniej prądu więc
> dysk się nie grzał, nie było żadnych wibracji.

Ale to jednak Seagate robi najcichsze dyski do pecetów, a nie Fujitsu, więc
trudno dyskutować czy są lepsze czy gorsze od dysków Fujitsu, których nie
ma.

Barracuda IV pobiera max 13W (według informacji na stronie producenta), nie
sądzę, że dyski Fujitsu zużywały mniej niż 7W, a główną przyczyną
nagrzewania się dysku nie jest moc elektryczna, tylko wysokie obroty,
przynajmniej tak wyczytałem, że chodzi o tarcie między talerzami i
powietrzem.

Paweł