Re: wyjaca barracuda IV

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 12:21:52 MET

In article <kgkh4v4ksuctch08k3o4uh346d7ale2sui_at_4ax.com>, oVo wrote:

> To się zdziwisz.
> Porównanie Fujitsu 7200 i Barracudy V (wg. specyfikacji producenta)
>
> Głośność:
> Fujitsu: Idle 28dB seek 33dB
> Barracuda Idle 25dB performance seek 33dB
>
> Jak sobie ktoś obłoży Fujitsu gąbką jak to robi Seagate to też zejdzie
> do 25dB :o)
>
> Pobór mocy:
>
> Fujitsu: Idle 6,7W read 7,4W seek 8,6W
> CudaV: Idle 9,5W read 12W seek 13W

Tu rzeczywiście trochę się zdziwiłem. Ale co z tego, idź do sklepu i kup
sobie dysk Fujitsu (nie do notebooka, ani nie SCSI).

> Czyli Fujitsu caly czas pobiera o 1/3 mniej energii.
> Czas dostępu miał 8,5ms, ATA100.
> W czasie pracy temperatura obudowy dysku nie przekraczała 33C (model
> 5400) i 36C (model 7200) przy temperaturze w obudowie 28C
> Dla mnie dysk o niebo lepszy od Barracudy.
> A zabiła go wojna cenowa i stąd teraz te rozpaczliwe posty
> "Barracuda pada, Maxtor pada" itd.
> W sektorze ATA po prostu NIE MA już ani jednego szybkiego i
> niezawodnego dysku, bo nie da się takiego zrobić przy takich cenach.

Tzn. przy jakich cenach? Dysk 40GB kosztuje ponad 400zł, czyli ponad 100$,
jednocześnie jeśli chodzi o pojemność, to w tej chwili "najniższa półka".
Odkąd pamiętam, zawsze najtańsze dyski kosztowały około 100$. Za mniej
więcej tyle kupiłem kiedyś dysk 40MB do swojego pierwszego peceta. Z tym, że
to był dla mnie majątek, bo po pierwsze nie pracowałem, a po drugie zarobki
w Polsce były bez porównania niższe niż teraz. Pewnie stąd bierze się
złudzenie, że ceny komputerów jakoś drastycznie spadają, podczas gdy
przeciętny, w miarę dobry pecet jak kosztował około 1000$, tak cały czas
tyle kosztuje.

Przyczyną ogólnego spadku jakości produktów może być powszechna akceptacja
tego stanu. Nikt nie oczekuje wysokiej jakości i trwałości, bo pecet i tak
za chwilę idzie na przemiał i lecimy do sklepu po "nowy model", bardziej
"wypasiony". I to nie dotyczy wyłącznie komputerów, ale każdego masowego
produktu.

Paweł