Re: Inny problem z dyskiem

Autor: abs (abs_usun_to_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 10:47:01 MET

Użytkownik "Marco" <notrue_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> jeśli dysk był wcześniej sprawny w 100%

Wlasnie tego nie jestem pewien... Czy mozna uszkodzic dysk na jednym
kanale IDE przez niewlasciwe podlaczenie tasmy (na odwrot, do gory nogami)
do dysku na drugim kanale ? Lub poprzez wlaczanie i wylaczanie zasilania
komputera co chwile ?

> to na pewno będzie sprawny
> po tym jak wyciągniesz ten pin - może jakieś szczypczyki ?

Probowalem tylko pinceta bo inne 'sprzety' sa za duze aby zlapac ten pin.
Niestety pinceta ma zbyt mala sile scisku chyba. Boje sie tez zby pinu nie
wyrwac.

> a jak się nie da to może pomyśl coś o zmodyfikowaniu taśmy IDE
> można spróbować włożyć w odpowiednie gniazdo jakiś drucik lub
> folię aluminiową, tak żeby ten krótszy pin mógł jej "dotknąć".

O, w sumie niezly pomysl. Myslalem tez na wyprowadzeniem drucika z tasmy i
podpiecie go do odpowiedniego przedluzenia pinu na spodzie, przy
elektronice dysku. Tylko ciut sie tego boje robic.

Pozdrawiam,
ABS