Re: Wentylator

Autor: [x]Angel (xangel_at_ssk.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 20:50:38 MET

> Dzieki, to ja juz wole odrobine glosniej bo na razie nie planuje zmieniac
> plyty ;) Pisales ze naprawiales 3 zasilacze ATX, wiec sie pewnie troche na
> tym znasz. Spalily mi sie ostatnio 3 zasilacze AT (odwrotnie podlaczylem
> zasilanie do napedu dyskietek). Poszedl ladny dymek z wtyczki i cala
> izolacja na przewodzie sie stopila a teraz jak wlaczam ktorys z nich to
> slychac tylko ciche bzyczenie i to wszystko, cooler si enie kreci,
zasilania
> brak, co sie moglo zepsuc?

Jesli sychac ciche bzyczenie to oznacza, ze przetwornica probuje startowac.
Prawdopodobnie jest jakies zwarcie i dlatego zasilacz nie rusza. Trzebaby
obadac czy nie ma nigdzie zwarcia na stronie wtornej oraz diody mocy i
kondensatorki. Czytalem gdzies o zabezpieczeniu cyna, czyli jak sie cos
przegrzewa to cyna splywa i przerywany jest obwod - moze splynela nie tam
gdzie trzeba? Obadaj tez, czy jak ta izolacja sie stopila to czy nie
"skleily" sie przewody. W sumie to jakims mastahem od zasilaczy nie jestem,
tylko troche dlubie w elektronice. W moich dzialaniach sporo pomoglo mi
jakies forum i tam ludzie sporo pisali o naprawie zasilaczy, ale to bylo
raczej o ATX - nie pamietam adresu, ale wygooglalem go szukajac schematu
zasilacza ATX (moze sprobuj "schemat ATX") Powinno wywalic pare stronek,
miedzy innymi trafisz tez na schematy zasilaczy AT.

Pozdroofka
[x]Angel