Re: asua AV7333-X i jego wbudowany lan ( jak włączyć ) ?

Autor: DeVrO (rhotax_at_nospamtenbit.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 03:06:03 MET

> po pierwsze to napisz cos jak ten koles na tym smiga, czy jest to
> jakies chello albo cos takiego

Jest to AsterCity ip publiczne.
Od modemu kablówki leci kabelek do 1 kompa (win2k) tu udostępniam
połączenie i już 2 komp jest za maskaradą na ip 192.168.*****
Ten 2 komp (inny - miałem już go wcześniej) biega na win2k i lan ma
intelka (FCC ID: ejmnpdalbany) na śledziu. Ten działa bez problemów.

Kupiłem klamoty do nowego kompa (opisane wcześniej, ale przypomnę -
asus A7V333-X, athlon 1700+ XP, do tego jest jeszcze tylko Riva TNT 32
w AGP)
poskładałem go do kupy, pięknie wszystko działa, poszły drajwerki od
płyty, i grafy no i po tym wszystkim sprawdziłem czy wszystko się
zainstalowało. W Menedżerze Urządzeń wszystko wygląda ładnie i nie ma
nigdzie konfliktów. Lan (wbudowany) zainstalował się prawidłowo jako:
ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller

> po drugie, jesli jest to polaczenie sieciowe miedzy kompami, to
> sprawdz czy kabel jest dobrze scrosowany

Tak jest to połączenie wykorzystujące "Udostępnianie połączenia" i
kross jest dobry (bo inny komp na tym działa prawidłowo i bez kłopotu)
Tu jest inny problem. Ta zintegrowana karta jakby nie daiałała
prawidłowo, mimo prawidłowego zainstalowania i konfiguracji. Wszystko
wygląda ok, ale diody Przy RJ 45 nie świecą się i nie migają. W innych
komputerkach diody od lanu gdy tylko podepnę kabel sygnałowy migają jak
oszalałe a w tym jednym nie :(
Dlatego myślałem, że może lan jest wyłączony w biosie albo jakąś zworką
na płycie.
Zworka raczej odpada, bo przeczytałem dokładnie manuala i wszystkie
opisy zworek i nie ma na tej płycie zworki blokującej lan. W biosie
prześledziłem pozycję po pozycji i również nie znalazłem nigdzie by
było cokolwiek z lanem związane ustawione na "Disable"

> PS. Tez mam plyte z wbudowanym lanem + do tego zainstalowane dwie
> sieciowki i nic w biosie nie trzeba wylaczac, system widzi po prostu
> trzy karty

Ja dokładałem do tego mojego "felernego" komputerka inną sieciówkę
(intelka FCC ID: ejmnpdalbany) i efekt był taki sam.
Kolejna sieciówka była nieaktywna i nie migały jej diody po podłączeniu
kabla z sygnałem.
Cholera teraz widzę, ze lany ustawiają się na tym samym przerwaniu co
Riva TNT2 32.

--
Pozdrawiam
DeVrO