Re: Drukarka A3

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 17:59:45 MET

Dnia 04.02.2003 16:44 , Blaszak powiedział:
> Witam.
> Mam u siebie zainstalowanego Windows 2000 Proffesional.
> Kupilem okazyjnie drukarke Canon BJC-4550.
> Od 10 lat mialem tylko taka przenosna Star SJ-48,
> czyli czarno-biala A4 bez podajnika.
> To moja pierwsza kolorowa drukarka A3 z podajnikiem,
> wiec mam z nia problemy. Mam trzy sprawy:
> 1. To jest trukarka A3... Ale zeby ciagle go nie przesuwac
> moznaby przeciez ustawic podajnik na papier A3
> i kartki A4 wkladac poziomo.
> 2. Drukarka oczywiscie nie ma zadnego urzadzenia do obracania
> papieru, wiec jak na niej drukowac dwustronnie?...
> [...]

Moje uwagi dotyczą BJC 4650 i win98SE, ale różnice w stosunku do 4550
chyba nie są duże. Zresztą używałem kiedyś sterowników od tej drugiej.
Nie wiem, czy w druga stronę tez się da ale można spróbować. W tych od
4650 możliwości ustawień są większe.
Ja tej drukarki używam obecnie wyłącznie do wydruku małych rysunków
wektorowych - czarny tekst i linie i w tym sprawdza się dobrze. Ale jak
ją kiedyś kupiłem oczywiście robiłem eksperymenty w innych zastosowaniach.

Ogólnie nie mam dobrych wieści. A w szczególności:

1.
O ile dobrze rozumiem chciałbyś tworzyć dokumenty w układzie A4 pionowo,
zaś kartki wkładać do pojemnika poziomo i sterownik miałby właściwie
obracać wydruk.?
Niestety sterowniki tej drukarki takich funkcji nie mają. Jeżeli nie ma
tej możliwości w aplikacji, sterownikiem tego nie załatwisz.

2.
Obsługi druku dwustronnego w sterownikach również brakuje. Trzeba w
programach ustawiać wydruk parzystych , po wydrukowaniu obracać plik
kartek i drukować parzyste (oczywiście wcześniej usuwając ostatnią -
jeśli jest nieparzysta :). Większość programów to umożliwia i tak chyba
robiłeś?

3.
Przyjrzyj się sterownikom - możliwości pewnej optymalizacji jednak są
(przynajmniej w tych do win 98). Aplikacje w windows mają możliwość
modyfikować wygląd ustawień sterowników, więc przy wywołaniu z
konkretnej aplikacji nie do wszystkich opcji może być dostęp.
Jeżeli drukujesz BC-20 to lepiej obrazki konwertować z koloru na BW
(nie na odcienie szarości) dobrymi programami graficznymi i dopiero
używać w aplikacjach. Oczywiście jest z tym sporo roboty.
Natomiast przy BCI-21 (3 kolory +czarny) drukarka potrafi tworzyć dużo
lepiej odcienie szarości i obrazki są całkiem dobre pomijam czas wydruku
i stronę finansową i sens takiego rozwiązania. Oczywiście na jakość
wydruku grafiki bardzo duży wpływ ma papier i to, czy atramenty są
oryginalne.

No i jeszcze fundamentalne znaczenie rozdzielczości obrazka wyjściowego
- im większa tym lepiej (w rozsądnych granicach). BTW maks.
rozdzielczość tej drukarki to 720x360 dpi.

Tak ogólnie do grafiki rastrowej to nie jest za dobre urządzenie (jeśli
nie liczyć specjalnego papieru + głowicy foto - ale kogo na to stać?).

Co do p.1 - być może, a co do p.2 - na pewno, pomocny Ci będzie
dodatkowy, pośredni sterownik drukarki "FinePrint" - do ściągnięcia z sieci.

pozdrawiam
Sławek