Drukarka A3

Autor: Blaszak (blaszak_at_o2.pl)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 16:44:30 MET

Witam.
Mam u siebie zainstalowanego Windows 2000 Proffesional.
Kupilem okazyjnie drukarke Canon BJC-4550.
Od 10 lat mialem tylko taka przenosna Star SJ-48,
czyli czarno-biala A4 bez podajnika.
To moja pierwsza kolorowa drukarka A3 z podajnikiem,
wiec mam z nia problemy. Mam trzy sprawy:
1. To jest trukarka A3, ale drukuje oczywiscie glownie
    w formacie A4. Zeby to zmienic nalezy w podajniku
    przesunac jeden brzeg i dosunac go do odpowiedniego
    formatu papieru. Ale zeby ciagle go nie przesuwac
    moznaby przeciez ustawic podajnik na papier A3
    i kartki A4 wkladac poziomo. Przeciez wtedy pasuja.
    Byly by z takiego ukladu same plusy:
    - drukarka drukowalaby odrobinke szybciej, bo szybkosc
        poruszania sie glowicy jest wieksza niz walka,
        tak wiec wydrukowanie pojedynczej kartki byloby
        troche szybsze;
    - nie trzebaby przestawiac podajnika, bo caly czas
        niezalezni czy drukowaloby sie na A3, czy A4
        ustawionyby byl tak samo;
    - papier i w podajniku i po wyjscu z drukarki zajmowalby
        duzo mniej miejsca, bo ulozony bylby wzdluz drukarki.
    No i wlasnie. Da sie tak zrobic? Troszke probowalem
    kombinowac, ale mi nie wyszlo. Format A4 jest jednoznacznie
    rozumiany jako kartka wlozona pionowo do drukarni.
    Zmiana ustawienia portrait/landscape zmienia tylko kierunek
    tekstu. Nie pomogla mi rowniez zmiana (w Wordzie)
    rozmaru papieru na "custom size" i wprowadzeniu odwrotnego
    rozmiaru A4. Da sie to jakos zalatwic?
2. Drukarka oczywiscie nie ma zadnego urzadzenia do obracania
    papieru, wiec jak na niej drukowac dwustronnie? Moze to
    smieszne pytanie, ale serio nie mialem nigdy drukarki
    z podajnikiem. Przeciez jesli niczego odpowiednio nie
    poustawiam, To wydrukuje mi jednostronnie. Jak na razie
    drukujac w Wordzie drukowalem najpierw strony nieparzyste,
    obracalem papier i drukowalem parzyste. Nie ma mozliwosci
    zmuszenia drukarki/drivera/programu do tego, aby wydrukowala
    strony nieparzyste i poprosila w jakis sposob o obrocenie
    papieru. Jest taka mozliwosc? Dwustronnie drukuje raczej tylko
    z Office'a i ACDSee wiec moze jakies opcje w programach?
3. Jakosc wydrukow jest raczej zadowalajaca, ale z jednym
    wyjatkiem. Drukowanie czarnym kolorem ma tragiczna jakosc.
    Nie chodzi tu raczej o sama drukarke, ale o driver.
    Chodzi o to, ze drukujac obrazki tylko czarnym tuszem
    Nie ma zadnej optymalizacji, czy tam udawania kolorow.
    Wydruk jest mocno niezadawalajacy. Nie wiem czy rozumiecie,
    o co chodzi. Wszystko jest kanciate, tragicznie cieniowane
    i w ogole. Nie wiem, czy dobrze pamietam (uzywalem ja jakis
    czas pare miesiecy temu) i chyba brak tej optymalizacji
    byl tylko na Drafcie, a teraz nawet w najlepszej jakosci
    jest tak samo. Daje wiecej tuszu, ale cieniowanie jest po prostu
    tragiczne. Tamta moja 10-letnia drukarka drukowala lepiej.
    Nie wiem, co to moze byc. Zmienilem sterownik z tego
    windosowego na Canonowy i nie pomoglo.

Bardzo serdecznie prosze o pomoc :)

--
Blaszak