Czy to pojdzie na 486

Autor: Radek Marcinkowski (radek_at_cbk.waw._pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 10:17:21 MET

Dzien dobry,

Chcialbym do mojego 486 dokupic uzywana karte graficzna
na PCI 4/8/16 MB RAM (chodzi o obsluzenie wiekszej rozdzielczosci
przy duzej (24b) glebi kolorow). Slyszalem, ze ze starymi komputerami
nie wszystkie karty graficzne PCI zadzialaja. Chyba,
chodzi o specyfikacje PCI: v1.2 i v2.0?

Moja plyta glowna to EXP 8449 z chipsetem Acer Lab M1489.

Czy ktos ma jakies doswiadczenia, uwagi:
- czego mam sie wystrzegac?
- jakie chipsety graficzne nie beda obslugiwane?
- co kupic, biorac pod uwage, ze bedzie to pewnie
  3-5 letnia karta niewiadomego pochodzenia.
  jakie karty sa "zywotne"?
Zalezy mi na jako-takiej jakosci obrazu, a nie
na 3D.

Z gory dziekuje za informacje,
Radek Marcinkowski

PS Przy okazji zapytam, czy moge sie spodziewac
   jakichs problemow z kartami ethernetowymi 100Mb
   na PCI na moim 486?