Re: Czy to pojdzie na 486

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 13:00:14 MET

> Chcialbym do mojego 486 dokupic uzywana karte graficzna
> na PCI 4/8/16 MB RAM (chodzi o obsluzenie wiekszej rozdzielczosci
> przy duzej (24b) glebi kolorow). Slyszalem, ze ze starymi komputerami
> nie wszystkie karty graficzne PCI zadzialaja. Chyba,
> chodzi o specyfikacje PCI: v1.2 i v2.0?
>
> Moja plyta glowna to EXP 8449 z chipsetem Acer Lab M1489.
>
> Czy ktos ma jakies doswiadczenia, uwagi:
> - czego mam sie wystrzegac?
> - jakie chipsety graficzne nie beda obslugiwane?
> - co kupic, biorac pod uwage, ze bedzie to pewnie
> 3-5 letnia karta niewiadomego pochodzenia.
> [...]

Nie napisales jaki tam masz procesor w srodku ... Zakladam, ze co najmniej
100MHz ???
Bo ja kiedys na 486DX4 mialem Tsenga 4MB ktory do grafiki 2D nadawal sie
idealnie. W tej chwili to prawdopodobnie trafisz na jakies karty firmy S3.
Byly bardzo popularne wiec jest ich duzo na rynku wtornym. Wiecej niz 4MB
nawet ci sie nie przyda bo komputer moze troche zamulac w wysokiej
rozdzielczosci.
Ogolnie mowiac kup karte z procesorem S3 i max 4MB pamieci. Jezeli bys
trafil na karte z procesorem Tseng to bedzie on szybszy w 2D od kart na S3.

Co do kart sieciowych to musisz sprawdzic jakiej wersji PCI one wymagaja
minimalnie. Jezeli bedzie ona taka jak twoja to powinno chodzic, chociaz na
pewno nie osiagniesz pelnej predkosci z uwagi na dysk twardy ...