Re: Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 23:02:18 MET

Marcin Wojtczuk wrote:
> Artur Gawryszczak claimed:
> Dobra, wezmę się za to :)

MBM polubiłem, bo ma opcję logowania do pliku, a jak się zrobi wykresik
(niekoniecznie T(t) :-) ) to się można znacznie więcej nauczyć, niż od
wpatrywania się w zmienne cyferki :-). lm_sensors sobie łatwo oskrypcisz,
choćby z crona, choć polecam sentinelle(d).

> Ściągnę i sprawdzę. Ale dotykiem nie wyczuwam temperatury > 40s (na dole
> radiatora).

To *cool* ;-)

> Aż takim maniakiem przetaktowywania (narazie) nie jestem :)

Nie chodzi o maniactwo przetaktowywania, tylko o kontrolę poprawności
wskazań sensorów - one nie są robione przesadnie porządnie czasem :->

> Puściłem na 1.55 - chodzi stabilnie przy 166x10. Na 1.525 nie chciał,
> taka jego mać, stabilnie działać :> Radiator nadal chłodnawy.

To dobrze - to znaczy, że na razie limituje cię V_core, a nie np.
stabilizatory napięć. Radiator byłby ciepławy dopiero jakbyś jakoś
konkretnie zwięczył moc wydzielaną na procku, o połowę, albo i lepiej, a
nie jakieć 5, czy 8% ;-)

> Ja znam: Need for Speed HP2 :>

Grałem w NfS2, było fajne. To "HP" to tak dużo daje? ;-)

> Zimna jest. Nie ma więcej niż 40stopni. Czy to możliwe, żeby rdzeń miał
> 50 a radiator aż o 10stopni mniej ?

Nie robiłem porównań pomiarów z rdzenia procka z pomiarami na powierzchni,
a obecnie nie mam czym (tzn. na upartego mam, ale nie kce mi się pożyczać
omomierza :-) ).

> Dobra, mam co chciałem:
> cpu MHz : 1666.528

Phi, +10% ;-) Dla mnie +1/3 to jest dopiero zadowalający wynik O/C.
Właściwie to moim CII566 jestem lekko rozczarowany, bo 850MHz (+50%)
osiąga dopiero przy mocnych kombinacjach (V_core >=1.8V, nominal=1.5),
900 MHz byłoby może stabilne przy ok. 2.1V (robiłem kiedyś testy na BF6,
ale mu zasilanie siadało), ale nie chce mi się przelotki lutować, bo mi
810 (@1.65V) wystarcza, a zdobywanie następnych 10% prędkości za >50%
przyrost mocy to tylko chyba dla sportu :-)

--
Pozdrówka,
        Artur