Re: Upgrade biosu w G400

Autor: Grzegorz Jurczak (jurczakg_at_polbox.com)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 16:55:58 MET

> Jak się domyślam - chodzi o wpadkę z zakupem tej karty tak? :-)
> Oj, Gigabyte strasznie mi podpadł jak przeczytałem Twoją wypowiedź
> poniżej:

Dlaczego od razu wpadka? Ja tam jestem zadowolony z tej karty.
Do prac biurowych, ew. od czasu do czasu CStrike jak znalazl.
Wszystko zalezy od oczekiwan.

> [...]
> BIOS-em do mojej karty (dziwiła mnie oferta BIOS-ów do MB w tabelce do
> GA-G400). Jednego tylko nie rozumiem: Mam MB Gigabyte GA-7DX oraz ta
> nieszczęsną grafikę włożoną w AGP i ona działa, natomiast producent nie
> oferuje żadnych zaktualizowanych BIOS-ów dla mojej MB w tabeli BIOS-ów
> Przeglądając dostępne BIOS-y dla mojej MB nie znalazłem żadnej informacji
> na temat obsługi GA-G400 (porównałem też BIOS-y do GA-7XI - tam było
info).
> Czyżby karta działała u mnie bez BIOS-u, ewentualnie była obsługiwana ale

Lista plyt Gigabyte, ktore na pewno beda wspolpracowaly z ta karta jest na
stronie:
http://www.giga-byte.com/support/support.htm
Jakos nie widze 7DX :-). W tej sytuacji nalezy sie chyba sugerowac uwaga:
"Following chipsets based M/B support GA-MG400 (BOB):
Intel 815/850, AMD 750/760, VIA 694X/KT133 series".

Ale jesli dziala, to znaczy ze jest w pelni obslugiwana i pelny BIOS (32kB)
jest zaszyty w BIOS-ie MoBo (pojawia sie tez jako plik na dysku twardym).
Mozna zreszta sprawdzic, jakims CTBIOS-em czy czyms podobnym, zawartosc
BIOS-u. Chip karty jest juz dosc wiekowy, wiec wszelkie problemy zostaly
dawno rozwiazane i niepotrzebe sa poprawki. W przypadku ewidentnych
problemow z kompatybilnoscia (jak w przypadku 7IX) pojawia sie odpowiednia
informacja w opisie zmian BIOS-u MoBo (co wcale nie znaczy ze BIOS karty
graficznej zostal odswiezony).

Pozdrawiam
Grzegorz Jurczak