Re: Odzyskanie partycji FAT32

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 23:19:57 MET

Użytkownik "Grazyna" <kuzynkagra_at_gazeta.pl-wytnij> napisał w wiadomości

> Bo powinieneś był zassać BootIt Next Generation ;-).
> Zrób dyskietkę instalacyjną i z niej uruchom pogram. Na wstępie pojawi
> się ekran z propozycją instalacji na dysku, ale spokojnie kliknij
> cancel i działaj dalej z dyskietki. No a potem sam już będziesz
> reklamował ten program ;-).

E, chyba nie ma tam innej wersji BootIt jak BootIt NG. Może to jakiś
inny problem... po uruchomieniu z dyskietki (i Cancel) kliknij na
Maintenance, powinna pojawić się lista partycji. Klikasz w puste miejsce
na liście, a następnie w przycisk "Undelete" po prawej. Jeśli we
wskazanym obszarze znajdują się jakieś ślady po partycjach, to BootIt
powinien pozwolić je odzyskać. Mogą wtedy oczywiście pojawić się
partycje-widma, które kiedyś były na dysku ale zostały usunięte, tak
więc warto mieć chociaż jakieś ogólne pojęcie, czego szukasz, gdzie to
było i jak duże. Spod BootIt można także zmienić deskryptor partycji na
inny (np. z 3C Partition Magic Recovery - na 0C czyli FAT32), można
edytować jej początek i koniec (wchodząc we właściwości partycji z
wciśniętym SHIFT), można edytować tabelę partycji, zmienić aktywną
partycję, wgrać do MBR standardowy Master Boot Code (operacja
analogiczna do polecenie fdisk /mbr), zmienić klaster partycji, i parę
innych fajnych rzeczy przydatnych głównie w W2k/XP ;-). A na stronie
Terabyte, w supporcie, masz całkiem sensownie podaną garść wiedzy na
temat partycji, tricków przy uruchamianiu róznych systemów, konfiguracji
multiboot, itd. itp.

M.