Re: mam zabezpieczony HDD- hasłem !!!!

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 20:44:20 MET

> a nie wytarczy podlaczyc dysk pod zwyklego 'peceta'
> i tam wyszyscic cala jego zawartosc?

jezeli znajdziesz tasme IDE 3,5"---> 2,5" to pewnie sie da (o ile to dysk w
sobie nie ma takiego zabezpieczenia)

> wogule jak jest mozliwe zabezpieczenie dysku?

Zalezy od tego czy to zwykly dysk czy jakis specjalny zmodyfikowany ze
sprzetowym zabezpieczeniem. Jezeli to by byl zwykly dysk to wystarczylo by
zeby laptop sprawdzal jakis okreslony sektor na dysku na obecnosc jakichs
konkretnych danych ... oczywiscie po calkowitym wyczyszczeniu dysku (nie
chodzi o format c: ....) zabezpieczenie by znikalo.

> nie wyobrazam sobie tego a moze ja ciemny taki?;)
> (no chyba ze jakis bootmanager)

bootmanager nie jest w stanie sprawic zeby dysk nie byl wykrywany przez
kontroler ... odpalajac pqmagic'a mozna wywalic takiego bootmanager'a i
zabezpieczenie znika ...

> a nie wystarczy wymazac cmos w laptopie
> i wymazac calej zawartosci dysku?

Jakby to bylo takie proste pewnie by nikt nie wprowadzal takich
zabezpieczen. Mozna w laptopie uzyc pamieci typu flash i nie dawac zadnej
mozliwosci zwyklym smiertelnikom zeby ja wyczyscic (tylko serwis by mial
dostep do niej).