Re: Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 01:48:51 MET

Artur Gawryszczak claimed:
> Co to jest za temperatura, którą mierzysz? Temperatura rdzenia, czy czujki
> zamontowanej gdzieś w sockecie (w zasadzie dla mydlenia oczu :->).

Tak. Mam płytę z ABS i ona ma diodę pod rdzeniem.

> Jeśli
> to temperatura rdzenia, to powinna się zmieniać o parę °C w ciągu paru
> sekund przy chwilowym skoku obciążenia[1]

Jak wychodzę z gry, to temperatura spada o 1-2st.

> (polecam burnK7 z pakietu
> cpuburn) i kilkanaście °C na dłuższą metę. Jeśli się zmienia mało, a czas
> reakcji na obciążenie jest rzędu minut to w zasadzie niekoniecznie
> wiadomo co mierzysz.

Zmienia się mało, ale szybko. Mam jeszcze drugi miernik - zgodnie z opisem
jest na zewnątrz procesora. Ten pokazuje 41st i rzeczywiście nie wiem co
on mierzy :)

> polecam lm_sensors (Linux) i MotherBoard Monitor (Windows)

Ale one skąd biorą informacje ? Są mądrzejesze od firmowanego przez
Soltek programu ?

> Wyższe napięcie => większa temperatura stabilnej[2] pracy przy zadanym
> takcie zegara. Ale i większa moc i od pewnego momentu już się ten manewr
> nie opłaca. Śmiało sprawdzaj 1.6V.

Cholerne zworki na płycie. Jutro sprawdzę :>

> Pasta jest po to, żeby przewodzić lepiej niż powietrze. Pasta nie jest po
> to żeby izolować. Ale jak masz twarde sprężyny w radiatorze, to z czasem
> warstwa pasty się zrobi cieniutka - zwłaszcza na ciepło :-)

Ulżyłeś mi. Wiem, że pasta w porównaniu z aluminium wypada blado jeśli
chodzi o przewodnictwo cieplne - dużego skoku temperatury po prostu nie
będzie wstanie odebrać.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?