Re: pytanko o zlacza svhs

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Dec 2002 - 15:06:45 MET

> Moje pytanie jest nastepujace. Jaka zasadniczo jest roznica. Czy
polaczenie
> svhs-svhs, jest lepsze?

tak ... obraz jest duzo ostrzejszy a standard S-Video przewiduje wyzsza
rozdzielczosc sygnalu ...

> Czy to jest inny sygnal, czy przejscie svhs-euro to
> tylko kwestia "przelotki" bez konwersji sygnalu?

composite i s-video to inne sygnaly
jezeli telewizor ma wejscie s-video to wtedy jest to kwestia polaczenia do
odpowiednich stykow na euro, jezeli nie ma to wymyslili do tego odpowiednie
konwertery (jedne banalnie proste inne bardziej skomplikowane i o lepszej
jakosci)

> Czy karta generuje obraz
> 25Hz niezaleznie od zlacza i odbiornika?

karta generuje obraz 50Hz ...

> Jak to jest w przypadku podlaczenia
> telewizora 100Hz? To nie ma wplywu na sygnal wejsciowy?

na telewizorze 100Hz obraz bedzie bardziej stabilny, ale sam telewizor nie
ma wejscia s-video ktore by pozwalalo na puszczanie tam 100Hz bo standard
przewiduje tylko 50Hz ...

> Przy zakupie
> telewizora sugerowac sie dostepnoscia zlacza svhs czy nie?

najlepiej zeby telewizor mial osobne wejscie S-video

> Lepiej kupic
> karte z svhs, czy dvi z przelotka na chinch?

tego to totalnie nie rozumie ... DVI to zlacze cyfrowe i o ile mi wiadomo to
nikt nie puszcza tam sygnalu composite ... (no chyba, ze cos wymyslili
ostatnio:)))

wiec karta powinna miec wyjscie S-Video i tyle ... a jezeli jeszcze masz
monitor LCD ze zlaczem DVI wtedy mozesz kupic karte ktora ma i S-video i DVI