Re: Podzespoły do taniego zestawu

Autor: GolDek (wkroliko_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 23:46:29 MET

Użytkownik Sebastian Murawski napisał:
> Wiem o problemach Radeon 8500 i platforma AMD. Jak sprawa wygląda z S478?
> Też są problemy?

Radeon 8500 wymaga stabilnego zasilania (czytaj: porządnego zasilacza),
tak więc problemy mogą wystąpić niezależnie od platformy, jesli kupisz
kiepski zasilacz.

> Jeśli nie to co polecacie do tej karty grafiki? Chodzi przede wszystkim o
> coś bardzo, bardzo taniego. Mam złożyć znajomemu kompa do gier, no ale cena
> gra dużą rolę.

Najtańszego Athlona XP + płyta na KT266A, z obsługą SDR i DDR.

> Mówił o cenie do 1500pln, ale jest to raczej niewykonalne
> (bez monitora, z nagrywarką).

Awykonalne.

> Myślę o Celeronie 1700, DDR 256, Shuttle DOT
> AB-52 Intel 845D jako podstawa.

Najgorszy możliwy wybór, chyba że chcesz się pozbyć znajomego ;)

> Co Wy na to? Duża różnica jest między DDR a
> SDRAM?
> Może na tych drugich będzie ok a i cenowo jest zdecydowanie taniej?
> Jeśli SDRAM to jaka płyta główna?
> Na ile wyceniacie ATI Radeon 8500 64MB (oryginał 275MHz, nie wersja LE!!!)?

Jeśli nie ma kasy to nie ma wyboru, musisz brać SDR. Kup jedynie płytę
która obsługuje zarówno SDR jak i DDR, w przyszłości będzie można
upchnąć DDRy. Co do płyty - rozważ: ASRock K7VT2 Via KT266A (OEMowa
płyta Asusa) lub Shuttle DOT AK-32D Via KT-266. Ceny poniżej 300 PLN.
Mnie się bardzo podoba ta pierwsza.

--
Pozdr
GolDek