Re: Czy warto było się przesiadać z ATI 7000 by Mint na ATI 7500LE by sapphire

Autor: < tomek > (nie_at_chce.spamu)
Data: Fri 22 Nov 2002 - 09:57:35 MET

"Bartek" <bartekglowacki_at_poczta.fm> wrote:

> Mam pytanie czy warto było mi zmieniać kartę ATI 7000 by mint na
> ATI 7500LE by sapphire.

Ech... było nie dalej jak dwa dni temu...

> W związku z tym mam jeszcze pare pytań dotyczących karty 7500LE
> 1. Co oznacza LE?

"> 2. czym rozni sie R7500 od 7500LE?

 Taktowaniem rdzenia/pamięci.
 Teoretycznie:
 R7500 - rdzeń: 290MHz, pamięć: 230MHz (460MHz DDR)
 R7500LE - rdzeń 270-230MHz, pamięć: 220-190MHz (440-380MHz DDR).
 Jednak od momentu klonowania kart przez inne firmy wszystko się
 pomieszało i kupując R7500 można trafić na taktowanie zbliżone
 do R7500LE."

> 2. Jak wygląda ogólnie wydajność tej karty?

"R7000 z założenia miał być konkurentem GF2mx200 i GF2mx400.
 Wierutnie mu to nie wyszło, bo nie posiada jednostki T&L.
 Jest za to doskonałą kartą do 2D, w 3D coś ala TNT2 może
 nawet wydajniej (z większą ilością efektów obsługiwanych
 sprzętowo).
 R7500 to odświeżona wersja Radeona256 (konkurent GF256).
 Posiada więcej sprzętowo obsługiwanych efektów, oczywiście
 T&L na pokładzie (to się nazywa chyba charisma engine),
 wydajność 3D na poziomie GF2GTS, GF2Pro (pełnego, nie MX-a!!)"

> 3. Czy znajde gdzieś jej opis?

Było parę testów. Na benchmark.pl, twojepc.pl
na pewno znajdziesz jeszcze więcej...

> 4.Czy różnica w wydajności będzie duża po przesiadce?

W grach 3D zdecydowanie tak. W szybkości 2D niepoczujesz.

> 5. Czy wystarczy tylko przełoży karty i już bądzie wszystko
> chodzić dobrze, czy trzeba odinstalować stare sterowniki i
> załatować nowe (jakie)?

Zależy jak stare masz stery do R7000.
Generalnie może odinstaluj, wyczyść trochę rejestr z
wpisów i zainstaluj te z płyty którą dostaniesz z kartą.
Powinny być na niej Catalysty 2.2 albo nawet 2.3.

> 6. Co będzie gdy nie odnistaluje sterowników starych i
> zainstaluje nowe?

Zależy jak stare masz te stery. Większość ludzi przyzwyczaiła się
że robi nadpis na stare ale można się na tym przejechać...
Przykład: instalacja detonatorów nVidii v40.xx na polską wersję
detonatorów v2x.xx ;)

Generalnie jak nie wiesz co masz to lepiej odinstaluj.

 Pozdr.